Slimme marketingoplossingen

Met vijftien jaar ervaring als interim marketing manager en campagnemarketeer weten we wel iets over succesvolle campagnes. Dat je concept moet staan als een huis bijvoorbeeld. Of dat een sterk beeld meer zegt dan 1000 woorden, maar dat copy toch onmisbaar is. Of dat je vaakt vooral dénkt dat je je doelgroep goed kent. 

 

We zijn pas écht tevreden als een concullega belt: ‘Die campagne van X he, kun je zo een ook voor ons maken?’ Dat doen we dan niet, maar we gaan graag in gesprek over een campagne die past. 

Marketing is als zwemles:
eerst boven water, dan onder water

PioVivo_Muze

Marketing begint boven water: positionering en merkstrategie

Wie start met zwemles, begint op het droge. In marketingtermen: je gaat aan de slag met je positionering, markt-, en doelgroeponderzoek en merkstrategie. Deze stap wordt vaak overgeslagen. Jammer, want onze ervaring leert dat het goed uitwerken van je merkstrategie je drie stappen voorsprong geeft bij het uitwerken van je merk en campagnes. 

 

Dan spring je het water in en leert zwemmen met het gezicht boven water. Je ontwikkelt middelen die zichtbaar zijn voor de massa. Een herkenbaar logo en huisstijl, een fijne website en natuurlijk de bestickering van het pand en de auto’s. 

 

Boven water voer je campagnes om meer naamsbekendheid te krijgen, om nieuwe producten te lanceren of een brede doelgroep te activeren.

 

'Het is tijd voor een stevige (her)positionering.
Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.'

Wij helpen je graag. Met een praktische inslag kijken we hoe we je vlot in het water kunnen krijgen. 

Zullen we een kop koffie drinken en kijken wat daarvoor nodig is?

Een duik onder water: gesegmenteerde campagnes

Een duik onder water

Wie echt wil leren zwemmen, leert duiken. Een duik onder water leert dat er nog zo veel meer te zien is dan dat boven de waterlijn. In marketing termen: we gaan below the line.

 

Dat is marketing next level: gesegmenteerde campagnes. Hiermee bedien je kleinere doelgroepen met campagnes die niet voor de bühne zichtbaar zijn. Denk maar aan nieuwe klanten (‘first timers’), nieuwe specifieke doelgroepen, campagnes voor een specifiek product of een actie voor loyale klanten. Bij dit soort campagnes is de toon doorslaggevend en vraagt veel aandacht. Een succesvolle duik onder water levert een flinke winst op: ongekende conversiepercentages, pieken in de verkoop en klanten die ineens fans blijken te zijn. 

Laten we samen het succes opduiken

Wij helpen je graag met het optuigen van een mooie campagne below the line. Zullen we een kop koffie drinken en kijken wat daarvoor nodig is?

De juiste zwemkleding

Net zoals je in het water de juiste zwemkleding nodig hebt, gebruiken we gereedschap om de campagnes meetbaar en inzichtelijk te maken. Een greep uit de tools die wij graag gebruiken:

De tools ontwikkelen in een rap tempo. We staan daarom ook open voor andere, nieuwe tools.

Starten met marketing automation

Marketing automation is inmiddels een onmisbare tool in een stevig marketingfundament. Wij werken graag met Active Campaign. We helpen je om klein en behapbaar te beginnen en het langzamerhand uit te bouwen tot een van je belangrijkste tools.

Wij werkten eerder onder meer voor...